مزایای طبیعت‌گردی

مزایای طبیعت‌گردی

1401/09/26

طبیعت‌گردی و محیط‌زیست

اکوتوریسم به محافظت از زیستگاه‌های طبیعی و محیط‌های بکر کمک می‌کند. ثروت کشورهای فقیر غالبا در منابع طبیعی مانند جنگل‌ها، مواد معدنی و زمین‌های مناسب کشاورزی، گره خورده است. بهره‌برداری از این منابع اغلب به معنای تغییر یا تخریب زیستگاه‌های حیات وحش و مناظر طبیعی زیبا است. اکوتوریسم به کشورها و جوامع اجازه می‌دهد بدون آسیب به محیط زیست اقتصاد خود را بسازند. این بدان معناست که حیات وحش محلی می‌تواند رشد کند و بازدید کنندگان می‌توانند از مقاصد دست‌نخورده و بکر آن لذت ببرند.


 

مزایای اقتصادی طبیعت‌گردی

مشاغل محلی تنها یکی از مزایای اقتصادی طبیعت گردی است. تعداد زیادی از مردم در مناطق گردشگری به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بخش گردشگری کار می‌کنند. هزینه‌های شما، برای آن‌ها شغل فراهم کرده و به رهایی مردم از فقر کمک می‌کند.

 

درآمد مازاد به کارگران یا اعضای خانواده آن‌ها این امکان را می‌دهد که با خرید کالاهای محلی و پرداخت هزینه مراقبت از کودکان و سایر خدمات، مشاغل کوچک راه‌اندازی کنند یا پول را به اعضای دیگر جامعه منتقل کنند. شرکت‌های اکوتوریسم نیز می‌توانند با آموزش مهارت‌های مفید به اقتصاد جامعه کمک کنند.

 

طبیعت گردی و مسافران

 

مزایایی که اکوتوریسم به مسافران ارائه می‌دهد شخصی است، اما تاثیرات آن گسترده است. با بازدید از مناطق با زیبایی طبیعی خیره‌کننده، دیدن حیوانات در زیستگاه‌های بومی خود و ملاقات با اعضای جوامع محلی، مسافران می‌توانند آگاهی خود را درباره اهمیت صرفه‌جویی در منابع و جلوگیری از هدر آن افزایش دهند.

 

همچنین جوامع و فرهنگ‌های محلی را به روشی می‌شناسید که هرگز از بالکن هتل مجلل خود متوجه آنها نخواهید شد. با تعامل با مردم محلی، شما درباره نحوه زندگی آنها اطلاعات کسب می‌کنید و آنها نیز درباره شما یاد می‌گیرند، خواه سلیقه موسیقی باشد یا ترجیحات غذایی، شباهت‌ها و تفاوت‌های ساده روزمره و… . گردشگران طبیعت گردی هنگام بازگشت به خانه، این پیام را به خانواده‌ها، دوستان و همکاران خود می‌رسانند.





1401/09/26

دیدگاه‌ها
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف